Investicijsko zlato i srebro više nisu samo alternativna vrsta ulaganja za koju se odlučuje samo manji broj imućnijih ljudi, već su postali dio investicijskog “mainstreama” koji privlači sve veći broj običnih građana
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) Tomislav Petric i direktorica ZET-a Ljuba Žgela potpisali su u utorak Ugovor o dodjeli 55,8 milijuna kuna za projekt “Nabave 29 autobusa za ZET”, a gradonačelnik Milan Bandić naglasio je kako cijena ZET-ova javnog prijevoza neće poskupjeti.
Iz europskog Operativnog programa Konkurentnost i kohezija financirano je 85 posto bespovratnog novca (44,6 milijuna kuna), a 15 posto je iz zagrebačkog gradskog proračuna. Navedeni ugovor drugi je po redu u okviru kojeg Ministarstvo dodjeljuje bespovratna sredstva za nabavku novih autobusa Gradu Zagrebu, odnosno ZET-u.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture najavljuju da će novi autobusi prometovati na linijama na kojima su dosad prometovali stari, a radi se o ukupno 17 linija na području Zagreba.
“To je jedan hvalevrijedan projekt i svi gradovi su zadovoljni da se po prvi put financira iz europskih sredstava te na taj način pomaže nabava autobusa za gradski prijevoz.To će stimulirati i olakšati građanima da koriste gradski prijevoz, a s druge strane strane da smanjujemo gužve i pritiske na sam centar grada, kako u Zagrebu tako i drugim gradovima”, kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Naveo je da su pokrenuli program ukupne vrijednosti 314 milijuna kuna za devet hrvatskih gradova, u sklopu kojeg je nabavljeno 187 novih autobusa, a s današnjim ugovorom završava taj projekt. Za Zagreb su potpisani ugovori za ukupno 44 nova autobusa, kad se današnjih 29 zbroji s onih 15 iz 2017. godine.
Butković je naglasio da su s današnjim potpisivanjem došli na 80 posto ugovorenih sredstava u prometu, a kad se tome pridoda Instrument za povezivanje Europe (CEF), u prometnu je infrastrukturu pokrenut investicijski ciklus ukupne vrijednosti oko 20 milijardi kuna.
“To je dobro za hrvatsko gospodarstvo, razgovaramo i o drugim važnim gradski projektima u Zagrebu. Suradnja je jako dobra i mislim da u jednoj sinergiji i zajedničkoj suradnji možemo povući sredstva iz fondova, a time i povećati našu apsorpciju, pokrenuti investicijski ciklus i gospodarski rast”, rekao je ministar.
Najavio je da će definirati suradnju sa Zagrebom i oko rotora te obnove tramvajske infrastrukture i ostalih velikih projekata.
Zagrebački gradonačelnik Bandić ustvrdio je da ZET-ov javni prijevoz neće poskupjeti te da zasad o tome ni ne razmišljaju. “Peglamo proračun i pokušavamo sa svakom kunom što bolje gospodariti da bi nam ostalo za što manje dizanje cijena, a što redovitiju isporuku javne usluge građanima”, naglasio je. Dodao je i kako će u gradskoj upravi biti zadovoljni ukoliko stimuliraju korištenje javnog prijevoza “makar za dva, tri posto”.
O tome kad će se novi autobusi naći u prometu i kako će biti raspoređeni najavio je da će oko toga biti održana konferencija u ZET-u. Na novinarski upit oko natječaja za leasing 143 vozila koji je raspisao gradski Ured za javnu nabavu, Bandić je kazao kako gradonačelnik ne nabavlja vozila i nije šef nabave, a još manje šef garaže.
Direktorica ZET-a Ljuba Žgela kazala je da je ovaj projekt još jedna pomoć i poticaj Zagrebu za što kvalitetniji i bolji prijevoz. “Za Zagreb i ZET je ovo bitan, važan i veliki projekt. Autobusi su nam potrebni i vozit će samo na području Zagreba s obzirom na ugovor koji ZET ima s Gradom”, istaknula je Žgela. Dodala je da paralelno pripremaju još postupaka vezanih za financiranje tramvajske i autobusne infrastrukture.
“U Zagrebu se samo 12 posto građana vozi javnim prijevozom i nadam se da će i ovaj projekt pridonijeti da se što više građana vozi autobusom i da kvaliteta života poraste”, kazao je ravnatelj Petric.
Zahvalio je Zagrebu i Ministarstvu prometa na izrazito dobroj i partnerskoj suradnji te dodao da će Agencija i u ovom projektu pokazati profesionalnost i suradnju te brzo i ekspeditivno nabaviti nove autobuse i realizirati sve druge projekte koje Zagreb prijavi, a Ministarstvo prometa objavi pozive.
(Hina)
Foto: Hina