"Predlažemo joj da počne već jednom isplaćivati obećana obeštećenja slavonskim svinjogojcima pogođenima bolešću koja se mogla spriječiti ili barem bolje kontrolirati", kaže SDP
Saborski zastupnik i Mostov povjerenik za Zagreb Zvonimir Troskot i vijećnik GČ Sesvete Vladimir Marić, na konferenciji za medije ukazali su na štetnost uvođenja naplate velikog izvanuličnog parkinga uz Ninsku ulicu u Sesvetama, parkinga uz željezničku prugu, gdje brojni Sesvećani ostavljaju vozila pa vlakom i autobusima idu dalje prema Zagrebu i drugdje.
”U vrijeme opće krize, sve većeg siromaštva naših građana, Grad Zagreb odlučio je uvesti naplatu ovog velikog izvanuličnog parkinga u Sesvetama i Sesvećanima na leđa staviti novi namet”, rekao je Troskot dodavši ”na stotine stanovnika Sesveta, ali i cijelog istočnog dijela Zagreba i Zagrebačke županije ovdje svakodnevno parkira svoje automobile i do svojih radnih mjesta dalje putuju javnim prijevozom baš zato da autima ne bi morali sudjelovati u već onako prezagušenom zagrebačkom prometu.”
Troskot je Grad Zagreb pozvao da dobro razmisli o vrlo mogućem scenariju koji će uslijediti nakon uvođenja naplate ovog parkinga. ”Više stotina vozila koja se ovdje dnevno parkiraju slilo bi se prema centru ili u druge dijelove grada te bi se dodatno usporio promet na ionako preopterećenim prometnicama u Sesvetama i cjelokupnom gradu Zagrebu. Pozivam Grad Zagreb, da dobro razmisli o posljedicama uvođenja naplate ovog parkinga i od te namjere odustane”, naglasio je Mostov povjerenik za Zagreb.
Most se zalaže za poticanje korištenja javnog prijevoza istaknuo je Troskot: ”Smatramo kako treba poticajnim mjerama pa i omogućavanjem besplatnog parkiranja u zoni željezničkih kolodvora i autobusnih stajališta poticati korištenje javnog prijevoza i tako rasteretiti gradski i prigradski promet.”
Mostov vijećnik GČ Sesvete Vladimir Marić, objasnio kako je Vijeće GČ Sesvete, u kojem vladajuću većinu čine stranka Milana Bandića i HDZ, na sjednici 13.11.2020. odbilo raspravljati o ovom pitanju. ”Većina nije dozvolila uvrštenje mog, odnosno Mostovog prijedloga o donošenju zaključka kojim se protivimo naplati parkinga uz Ninsku ulicu, u dnevni red zaključaka”, naglasio je Marić koji je nakon ove sjednice pokrenuo online peticiju protiv naplate velikog izvanuličnog parkinga u Ninskoj ulici u Sesvetama.
”Obzirom da smo u institucionalnom okviru onemogućeni zaštititi interese i prava stanovnika GČ Sesvete, a držeći pitanje parkiranja iznimno važnim ne samo za osobne financije stanovnika Sesveta već i za kvalitetu našeg svakodnevnog života (rasterećenje prometa, smanjivanje buke i emisije štetnih plinova, efikasnije korištenje javnog gradskog prijevoza) pokrenuli smo online peticiju kojom nastojimo spriječiti naplatu parkinga uz Ninsku cestu – željezničku prugu”, objasnio je Marić kazavši i kako se broj putnika samo u željezničkom prometu iz Sesveta za glavni kolodvor u Zagrebu u zadnjih nekoliko godina povećao za gotovo 70 tisuća o čemu svjedoče podaci Statističkog ljetopisa Grada Zagreba iz 2019.godine (str.242).
”Ovaj parking naplaćivao bi se po cjeniku Zone IV.1 – što znači dnevno 5 kn od ponedjeljka do petka ili mjesečno 100 kn, bez mogućnosti naplate po satu” rekao je Marić dodavši kako je do 9. prosinca otvoreno savjetovanje Grada Zagreba sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu prijedloga koji predviđa naplatu na izvanuličnom parkingu uz Ninsku ulicu u Sesvetama – parkingu uz željezničku prugu.
Svinjogojcima nije pruženo objašnjenje zašto su za zonu zaštite i zonu nadziranja određene iste mjere. Svinjogojci se pitaju, kad se već radi na smanjenju populacije svinja kako bi se zaustavilo širenje virusa, zašto se ne dozvoli ili naredi klanje za vlastite potrebe nakon kliničkog pregleda od strane veterinara u zoni nadziranja?