"Predlažemo joj da počne već jednom isplaćivati obećana obeštećenja slavonskim svinjogojcima pogođenima bolešću koja se mogla spriječiti ili barem bolje kontrolirati", kaže SDP
Zagrebački gradski zastupnik stranke Naprijed Hrvatska Renato Petek upozorio je u srijedu da za nabavu vozila koje koristi grad Zagreb po modelu rent a cara i putem operativnog najma ne postoji opravdanost uzimanja u najam vozila u odnosu na druge oblike nabave, te je ustvrdio da najluksuznije i najskuplje vozilo – Audi A6 koristi gradonačelnik Milan Bandić, čiji dnevni najam građani plaćaju 500 kuna.
Petek u priopćenju ističe da je podatke o različitim vrstama najma više stotina vozila u protekle tri godine koje koristi Ured gradonačelnika, gradska uprava, Zagrebački holding, kao i trgovačka društva u vlasništvu grada analizirao nakon što je Zagreb opet raspisao novi natječaj za najam 143 automobila vrijedan devet milijuna kuna bez PDV-a.
Napominje da je njegov zaključak isti kao i onaj Državne revizije na tu temu koja je u istom periodu proučavala najam vozila Zagrebačkog holdinga – za nabavu vozila po modelu rent a cara i putem operativnog najma nije ocijenjena opravdanost uzimanja u najam vozila u odnosu na druge oblike nabave.
Ističe i da je Državna revizija u istom izvješću utvrdila da su vozila plaćena prema procjeni da će cijela flota određenom periodu prijeći više od sedam milijuna kilometara, a prešla su samo tri milijuna.
Petek je priopćenje objavio i na svojoj facebook stranici te pritom priložio odgovor iz ureda gradonačelnika o podacima o najmu vozila. Navodi da većinu vozila isporučuje Viator iz Splita, no dio vozila se unajmljivao i od Auto Benussija iz Pule, Porsche leasinga i Oryx grupe iz Zagreba. Na početku postupka uzimanja vozila u najam, 2015. i 2016. godine, Grad Zagreb je vozila uzimao u podnajam od Zagrebačkog holdinga.
“Najluksuznije i najskuplje vozilo koristi gradonačelnik Bandić, Audi A6, koji je dio flote unajmljene na ugovor od 12 mjeseci od tvrtke Viator na 12 mjeseci, a ima iskazanu cijenu dnevnog najma od 400 kuna + PDV. Tako su Zagrepčani samo za najam gradonačelnikove limuzine toj tvrtki iz Splita plaćali 180 000 kuna godišnje, i tako već tri godine. Mercedes V klase je po cijeni od 375 kuna, a C klase 160 kune, dok je najpovoljnije vozilo Opel Corsa po cijeni od 60 kuna dnevno”, ističe taj gradski zastupnik.
Holding je pak, dodaje, kao najskuplje vozilo u periodu od 2012. do 2016. imao VW Passat 3.6 FSI V6 4mot DSG Highline putem operativnog leasinga kod Porsche Leasinga za što su mjesečno plaćali ratu od oko 10.000 kuna pa su tako tijekom četiri godine za najam istog platili više od 514.000 kuna. S obzirom na vrstu leasinga, vozilo su na kraju vratili davatelju leasinga.
U odgovoru koji je dobio iz ureda gradonačelnika na pitanje tko je i kada donio odluku da se vozila više ne kupuje, ne uzimaju putem financijskog leasinga, već unajmljuju od rent a car tvrtki stoji da je “dugogodišnjim praćenjem troškova održavanja službenih vozila Grada Zagreba, kao i stanja na tržištu roba i usluga, a uzimajući u obzir činjenicu da se sve veći broj dobavljača vozila u službene svrhe odlučuje za najam, a ne za kupnju, predloženo gradonačelniku provođenje postupka javne nabave roba (vozila) kojim će se na najtransparentniji način ista unajmiti od najpovoljnijeg ponuđača”.
Dio vozila tvrtke Viator iz Splita poznatoj po licenci Last minute Rent a Car imaju i registarske oznake iz Daruvara, što su mnogi Zagrepčani primijetili npr. na vozilima prometnih redara i još nekih gradskih službi, navodi Petek, ističući da je od iste tvrtke za potrebe predizborne kampanje vozilo unajmila i stranka gradonačelnika, BM365, “ali izgleda po nešto povoljnijim uvjetima”.
“Zar je moguće pojedinačno jeftinije unajmiti jedno vozilo za političku stranku na 13 dana, nego unajmiti flotu od 60 vozila koja vam plaća Grad Zagreb na 365 dana!?”, pita Petek u priopćenju.
(Hina)
Na sajmu se predstavilo gotovo 250 inovacija iz Hrvatske i svijeta. Predstavljene su inovacije iz Republike Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Republike Sjeverne Makedonije, SAD-a, Moldavije, Poljske, Turske, Irana i Kine
Svinjogojcima nije pruženo objašnjenje zašto su za zonu zaštite i zonu nadziranja određene iste mjere. Svinjogojci se pitaju, kad se već radi na smanjenju populacije svinja kako bi se zaustavilo širenje virusa, zašto se ne dozvoli ili naredi klanje za vlastite potrebe nakon kliničkog pregleda od strane veterinara u zoni nadziranja?