Ovaj događaj pravi je simbol brige, podrške i ljubavi prema djeci koja nemaju odgovarajuću roditeljsku skrb, a odrastaju u domovima udomiteljskih obitelji
Mostov kandidat za gradonačelnika Zagreba Zvonimir Troskot predstavio je danas Mostov prijedlog rješenja pitanja Cementare koja se vodi kao kulturno dobro, a istovremeno se godinama ne održava i propada. Iznio je i Mostov prijedlog sanacije klizišta Kostanjak, prijedlog rješenja pitanja prometnog kolapsa u GČ Podsused-Vrapče i prijedlog za potresom stradalu staru školu Vrapče.
“Cementara Podsused i prostor oko nje je jedan veliki ekonomski potencijal zapadnog dijela Zagreba, pogodan za poduzetnička i gospodarska zbivanja. Trenutno je Cementara zapuštena i oronula. Naš prijedlog je procjena vrijednosti ove kulturne industrijske baštine. Ta procjena bi nam pokazala koji dio ovog objekta bi bio za rušenje, a koji bi trebalo obnoviti i sačuvati kao kulturno dobro”, rekao je Troskot i dodao kako se Cementara urušava što je veliki sigurnosni problem.
Kao rješenje dugogodišnjeg problema sanacije klizišta Kostanjak, Troskot je naveo dovoženje građevinskog materijala koji će nastati nakon rušenja određenog dijela zgrada u Centru Zagreba kad počne obnova. Međutim, naglasak stavlja na sortiranje i preradu građevinskog otpada na samoj lokaciji gradilišta s kojeg materijal dolazi. “Taj sortirani i prerađeni građevinski otpad bi se sa glavnog željezničkog kolodvora prevozio do Podsused-Vrapča i klizišta Kostanjak. Kroz nivo serpentina bi se saniralo klizište kako bi se zaštitili i ljudski životi i imovina ljudi”, rekao je Troskot.
Objasnio je nadalje kako gradska četvrt Podsused Vrapče ima veliki problem povezanosti sa južnim dijelom grada jer pruga presijeca sve prometnice na potezu od Podsuseda do Vrapča, gdje postoje samo dva podvožnjaka, s tim da je podvožnjak u Škorpikovoj jako često zatvoren za vrijeme velikih kiša. Naveo je kako Most predlaže izgradnju barem još dva podvožnjaka na tom području. “Jedan bi išao iz smjera Podsuseda, a drugi bi na poziciji ulice Medpotoki uz izgradnju produžetka ulice Medpotoki četverotračnom cestom skroz do Ljubljanske avenije, kako je i predviđeno GUP-om Grada Zagreba”, rekao je Troskot.
Kao rješenje za napušteni kulturni spomenik ‘Državnu mješovitu pučka škola Vrapče’ koja je stradala u zadnja dva potresa i doslovno visi nad cestom, Troskot je također predložio procjenu vrijednosti kulturne baštine. “Ta procjena bi nam pomogla vidjeti koji dio te građevine treba ostaviti kao baštinu samoga Vrapča, a koji dio bi trebalo srušiti i nadograditi”, rekao je Troskot i dodao kako bi kopiju objekta kojeg bi rekonstruirali pomaknuli nekoliko metara od same ceste. “Pomicanje same kulturne baštine nekoliko metara od ceste nije novina. U nekim europskim metropolama pomiču se cijeli željeznički kolodvori koji predstavljaju kulturnu baštinu, a sve kako bi se ostavarila bolja rješenja za građane”, zaključio je Troskot.
Foto: Most