Hrvatska narodna banka u suradnji s Hrvatskom kovnicom novca izdaje novo numizmatičko izdanje posvećeno jednoj od najvažnijih ličnosti u povijesti hrvatske znanosti, industrije i tehnologije – Slavoljubu Penkali
Ukupan broj poštanskih usluga u drugom je tromjesečju pao, ali su prihodi tržišta povećani za oko jedan posto u odnosu na tromjesečje prije, i to zbog većeg broja paketa povezanih s internet trgovinom – dostavljeno je 7,1 milijun paketa, što je najveći broj u jednom tromjesečju do sada, objavio je HAKOM.
“Poremećaji gospodarskih aktivnosti u Republici Hrvatskoj uzrokovani koronavirusom (Covid-19) utjecali su i na tržište poštanskih usluga. Nove okolnosti dovele su do promjena u potražnji pojedinih usluga”, navode iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Po podacima koje iznose, u drugom je tromjesečju ove godine ostvareno 63,8 milijuna poštanskih usluga, što je za 12,06 milijuna poštanskih usluga manje nego u prvom kvartalu. Ukupni broj poštanskih usluga u razdoblju travanj-lipanj ove godine je za 15,9 posto manji u odnosu na prvi kvartal ove godine, odnosno za 16,9 posto u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine.
Najveći utjecaj na pad ukupnog broja ostvarenih usluga, objašnjavaju iz HAKOM-a, imalo je smanjenje pismovnih pošiljaka, koje su u odnosu na prethodno tromjesečje pale za 18,9 posto, te u manjoj mjeri tiskanica, kojih je bilo oko 20 posto manje.
“Istovremeno, u drugom se tromjesečju povećala potražnja za paketskim uslugama koju je generirala internetska trgovina jer se u vrijeme posebnih mjera povećao broj korisnika koji su koristili takav način kupovine, a dostava robe se obavljala putem davatelja poštanskih usluga. Tako je u drugom tromjesečju 2020. bilo dostavljeno 7,1 milijuna paketa, što je oko 21 posto više nego u prethodnom tromjesečju, a ujedno i najveći broj dostavljenih paketa u jednom tromjesečju do sada”, ističu iz HAKOM-a.
Naglašavaju i kako smanjenje ukupnog broja usluga u drugom tromjesečju nije utjecalo na ostvarenje ukupnih prihoda, koji su u odnosu na prethodno tromjesečje bili veći za oko jedan posto i rezultat su većeg broja ostvarenih visokovrijednih usluga, kojih je bilo 23 posto više nego u prethodnom tromjesečju.
Time su, kažu u HAKOM-u, “prvi put prihodi od obavljanja ostalih poštanskih usluga bili veći od prihoda ostvarenih od univerzalne usluge”.
U drugom tromjesečju poštanske usluge pružalo je 22 davatelja, a najveći je i nadalje HP-Hrvatska pošta s udjelom od 82 posto u ostvarenim uslugama. No, taj je udio 2,5 postotnih bodova manji nego u prvom tromjesečju, zamjećuju iz HAKOM-a.
(Hina)
foto: unsplash
Vedrana je inače vlasnica brenda CHIX threading bar, a svoje usluge nudi diljem Hrvatske u sklopu trgovačkih centara u Zagrebu, Splitu, Solinu, Rijeci, Puli, Šibeniku, Zadru, Makarskoj, Osijeku, ali od nedavno i u Beču
U vremenu u kojem umjetna inteligencija sve snažnije utječe na donošenje poslovnih odluka, upravljanje rizicima, analizu podataka i nadzor nad poslovanjem, otvorila su se važna pitanja o ulozi i granicama umjetne inteligencije u području korporativnog upravljanja