Lokalni proizvodi i boravak u prirodi i na selu sve su traženiji u pandemijsko vrijeme, što otvara dobre prilike za stvaranje ponude ruralnih turističkih proizvoda, kaže Dijana Katica iz Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj.
“Turizam i poljoprivreda podjednako su ugroženi u pandemiji, ali to može biti prilika za njihovu snažniju suradnju i promociju”, ocijenila je Katica, predsjednica Hrvatske udruge za ruralni turizam, koja je ovog tjedna organizirala konferenciju “Fresh Click- klikni za autentičnost i sigurnost”. Ta je konferencija sufinancirana iz Programa ruralnog razvoja, odnosno Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj.
Tom je prilikom državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede Zdravko Tušek naglasio potrebu za samodostatnošću, kratkim lancima opskrbe i novim kanalima prodaje kako bi se očuvao hrvatski ruralni prostor.
Državna tajnica u Ministarstvu turizma i sporta Sandra Herman, rekla je da se radi na strategiji održivog razvoja turizma, pri čemu se vodi računa i o razvoju ruralnog i ukupno kontinentalnog turizma.
Marketinški stručnjak Božo Skoko dodao je kako je pandemija prilika za stvaranje novih proizvoda, transformaciju iz masovnog u individualni turizam, digitalizaciju poljoprivrednog i prehrambenog sektora i plasiranje proizvoda novim kanalima prodaje.
“Navike potrošača su se promijenile, više se traži autohtono i kupuje online, što potvrđuju podaci prema kojima je na globalnoj razini najviše porasla online prodaja hrane, za više od 600 posto. Ljudi su počeli više cijeniti zdravlje i slobodno vrijeme, otkrivaju lokalne atrakcije i izletišta, a prodajni lanci nude proizvode s malih OPG-ova, kazao je Skoko.
(Hina)
foto: unspalsh