Festival je oživio Ilicu zatvaranjem prometa, stvarajući prostor za ljude koji su došli uživati u umjetnosti i glazbi. Povezivanje zajednice i poticanje humanitarnog duha bili su ključni elementi ovog događaja.
Kampanja Grada Zagreba, Zaklade „Zajednički put“, Doma za djecu i odrasle žrtve nasilja u obitelji “Duga – Zagreb” i udruge Mirna Zona usmjerena je na ohrabrivanje građana na akcije kojima će otkloniti osjećaj izoliranosti kod sebe i drugih, a posebice se odnosi na osobe starije dobi.
Povodom Međunarodnog dana ljudskih prava, koji se obilježio 10. prosinca, Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom u suradnji sa Zakladom „Zajednički put“, Domom za djecu i odrasle žrtve nasilja u obitelji “Duga – Zagreb” i udrugom Mirna Zona pokrenuo je kampanju #NEusamljenosti s ciljem suzbijanja osjećaja usamljenosti i izolacije kod starijih građana grada Zagreba.
Na oblikovanje kampanje utjecale su spoznaje i zaključci dobiveni tijekom proteklog kriznog razdoblja. Način na koji gledamo na usamljenost značajno je izmijenjen tijekom pandemijskog iskustva i to je upravo ono na što želimo ukazati. Pandemija nam je svima približila usamljenost kao fenomen i omogućila da se identificiramo i solidariziramo s onima koji se osjećaju izoliranima.
Kako ubuduće pristupati usamljenosti
Koja je budućnost nošenja s usamljenošću? Zaključak je da nas je pandemija naučila kako je pogrešno smatrati usamljenost isključivo problemom starijih osoba. Prije pandemije mlađe osobe nisu bile smatrane ranjivom skupinom za ovaj problem – što više nije slučaj. Ti stereotipi gube oslonac uslijed znanstvenih dokaza da se usamljenost može pojaviti u bilo kojoj životnoj fazi.
Usamljenost još uvijek ima širok raspon posljedica kod starijih osoba. Kolektivnim iskustvom pandemije, kada se značajno veći udio građana bavio razmišljanjem o vlastitoj povezanosti s okolinom, ipak je ojačala sposobnost empatije spram ovakvih tema u društvu. Upravo na male komunikacijske akcije želi potaknuti ova kampanja s ohrabrujućim porukama #NeMorateBitiSami i #MaliZnakoviPaznje.
Kampanja u fizičkom i virtualnom javnom prostoru
Ohrabrujuće poruke naročito su važne u ovo predblagdansko vrijeme. Obraćajući se istovremeno starijim osobama koje potiču na uspostavu kontakta s okolinom, ali i svima ostalima koje motiviraju na komunikaciju sa starijima u svojem okruženju, razvijeni su vizuali koji crtežima u vedrim tonovima i prizorima iz svakodnevnog života prenose jednostavnu, ali snažnu poruku: malim gestama možemo napraviti veliku razliku.
Narednih će se tjedana vizuali s popratnim tekstovima koji potiču građane na radnje poput nazivanja obitelji, odlaska u dućan za susjeda te srdačnog ophođenja sa sugrađanima, nalaziti na web stranicama i društvenim mrežama gradskih ustanova i organizacija civilnog društva. Osim u online prostoru poruke će građani moći čitati i na displejima ZET-ovih vozila kao i na plakatima u domovima za starije osobe u nadležnosti Grada Zagreba.
A pozitivne posljedice ove male akcije ne moraju uopće ostati male – na nama je svima da znakovima pažnje djelujemo i u vlastitoj okolini.
foto: Grad Zagreb
Festival je oživio Ilicu zatvaranjem prometa, stvarajući prostor za ljude koji su došli uživati u umjetnosti i glazbi. Povezivanje zajednice i poticanje humanitarnog duha bili su ključni elementi ovog događaja.
Možete li se prisjetiti koliko ste slatkih, nezaboravnih trenutaka proveli upravo na ovome mjestu, šetajući, maštajući na nekoj od klupa, držeći se zaljubljeno za ruku ili u potrazi za osvježenjem kraj fontane
Dan je to kada bismo trebali itekako dobro promisliti o ovom našem komadiću Zemlje, osvrnuti se oko sebe i napraviti nešto da sačuvamo taj prelijepi Mediteran koji je po mnogima jedno od najidealnijih mjesta za život