Posjetitelje očekuje nezaboravan provod jer od 29. studenog pa tijekom cijelog prosinca blagdanska čarolija obuhvatit će tri poznate gradske lokacije
Kampanja Grada Zagreba, Zaklade „Zajednički put“, Doma za djecu i odrasle žrtve nasilja u obitelji “Duga – Zagreb” i udruge Mirna Zona usmjerena je na ohrabrivanje građana na akcije kojima će otkloniti osjećaj izoliranosti kod sebe i drugih, a posebice se odnosi na osobe starije dobi.
Povodom Međunarodnog dana ljudskih prava, koji se obilježio 10. prosinca, Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom u suradnji sa Zakladom „Zajednički put“, Domom za djecu i odrasle žrtve nasilja u obitelji “Duga – Zagreb” i udrugom Mirna Zona pokrenuo je kampanju #NEusamljenosti s ciljem suzbijanja osjećaja usamljenosti i izolacije kod starijih građana grada Zagreba.
Na oblikovanje kampanje utjecale su spoznaje i zaključci dobiveni tijekom proteklog kriznog razdoblja. Način na koji gledamo na usamljenost značajno je izmijenjen tijekom pandemijskog iskustva i to je upravo ono na što želimo ukazati. Pandemija nam je svima približila usamljenost kao fenomen i omogućila da se identificiramo i solidariziramo s onima koji se osjećaju izoliranima.
Kako ubuduće pristupati usamljenosti
Koja je budućnost nošenja s usamljenošću? Zaključak je da nas je pandemija naučila kako je pogrešno smatrati usamljenost isključivo problemom starijih osoba. Prije pandemije mlađe osobe nisu bile smatrane ranjivom skupinom za ovaj problem – što više nije slučaj. Ti stereotipi gube oslonac uslijed znanstvenih dokaza da se usamljenost može pojaviti u bilo kojoj životnoj fazi.
Usamljenost još uvijek ima širok raspon posljedica kod starijih osoba. Kolektivnim iskustvom pandemije, kada se značajno veći udio građana bavio razmišljanjem o vlastitoj povezanosti s okolinom, ipak je ojačala sposobnost empatije spram ovakvih tema u društvu. Upravo na male komunikacijske akcije želi potaknuti ova kampanja s ohrabrujućim porukama #NeMorateBitiSami i #MaliZnakoviPaznje.
Kampanja u fizičkom i virtualnom javnom prostoru
Ohrabrujuće poruke naročito su važne u ovo predblagdansko vrijeme. Obraćajući se istovremeno starijim osobama koje potiču na uspostavu kontakta s okolinom, ali i svima ostalima koje motiviraju na komunikaciju sa starijima u svojem okruženju, razvijeni su vizuali koji crtežima u vedrim tonovima i prizorima iz svakodnevnog života prenose jednostavnu, ali snažnu poruku: malim gestama možemo napraviti veliku razliku.
Narednih će se tjedana vizuali s popratnim tekstovima koji potiču građane na radnje poput nazivanja obitelji, odlaska u dućan za susjeda te srdačnog ophođenja sa sugrađanima, nalaziti na web stranicama i društvenim mrežama gradskih ustanova i organizacija civilnog društva. Osim u online prostoru poruke će građani moći čitati i na displejima ZET-ovih vozila kao i na plakatima u domovima za starije osobe u nadležnosti Grada Zagreba.
A pozitivne posljedice ove male akcije ne moraju uopće ostati male – na nama je svima da znakovima pažnje djelujemo i u vlastitoj okolini.
foto: Grad Zagreb
Premda se uglavnom govori o temama kao što su zdravlje prostate i testira, glavni ciljevi Movember-a su edukacija muškaraca o važnosti brige o vlastitom zdravlju te poticanje na obavljanje redovitih pregleda