“Okusi hrvatske tradicije” u suradnji s restoranima i turističkim zajednicama po cijeloj Hrvatskoj

Projekt više od 130 restorana koji promoviraju domaću i tradicionalnu kuhinju

  • Lifestyle
  • Objavljeno 29.05.2020
  • Piše: Ivona Amidžić

Turističke zajednice deset županija potpisale su u Lokšinom dolu kod Jastrebarskog sporazum o suradnji na razvoju i realizaciji projekta “Okusi hrvatske tradicije” kojim se promovira domaća i tradicionalna kuhinja te namirnice.

Projekt “Okusi hrvatske tradicije” već nekoliko godina u suradnji s restoranima i turističkim zajednicama po cijeloj Hrvatskoj provodi varaždinska destinacijska tvrtka DMK Vall042, čiji je osnivač i voditelj tog projekta Borislav Šimenc naglasio da je trenutno u tom projekti više od 130 restorana koji nude domaću kuhinju.

“Svi oni i nose znak “Okusi hrvatske…”, koji gostima jamči da je u tim objektima dnevno najmanje dva tradicijska jela s prilogom i najmanje šest etiketa lokalnog pića, od domaćih namirnica i proizvoda”, kazao je Šimenc, dodajući da svi koji su u to uključeni, i ugostiteljski objekti i turističke zajednice, su umrežene i planiraju i zajednički tržišni nastup te edukativne, promotivne i marketinške aktivnosti s ciljem boljeg pozicioniranje Hrvatske kao bogate, raznolike i specifične gastronomske i enološke destinacije.

Domaćin današnjem potpisivanju bila je Turistička zajednica Zagrebačke županije, također potpisnica, čija je direktorica Ivana Alilović naglasila kako očekuje da i to ojača prepoznatljivost pa i kvalitetu ugostiteljske i gastro ponude u Županiji.

“U Zagrebačkoj županiji se odavno njeguje i čuva kulinarska tradicija, a to može biti i njezina komparativna prednost i element veće konkurentnosti ponude, s obzirom da se takva hrana sve više traži”, istaknula je Alilović, dodajući da je trenutno iz te Županije u projektu “Okusi hrvatske tradicije” 14 restorana, među kojima i Vinogradsrska kuća Braje u kojemu je sporazum potpisan.

Vlasnik tog restorana i OPG-a Braje Robert Braje poručio je da mu je drago što je njegov objekt u tome te da kod njih “nema lažne priče ‘od polja do stola’, već su sve namirnice ili vlastiti proizvod ili proizvodi lokalnih OPG-ova”.

Alilović je kazala i da je današnji sporazum do sada najveća ostvarena programska suradnja u okviru sustava turističkih zajednica, a najavila je da će sve promotivne aktivnosti TZ Zagrebačke županije provoditi pod sloganom “zeleno-održivo-sigurno”, kao i da uskoro pokreću kampanju za domaće tržište pod nazivom “Odmor nikad bliži”.

Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić rekla je da istraživanja pokazuju da gastronomija i enologija imaju sve veću važnost za turiste, te da ih trećina to ističu kao glavni ili vrlo važan motiv dolaska u Hrvatsku.

“Taj je motiv je još važniji za kontinentalni turizam, a gastronomija znatno povećava potrošnju, tako da jedan turist na moru prosječno potroši 93 eura po danu, dok je taj iznos na kontinentu 113 eura”, iznijela je podatke Udovičić, ustvrdivši i da gosti žele potrošiti i nešto više novaca na nešto autohtono.

Govoreći najnovije informacije o bukingu, Udovičić je kazala kako “buking ne opada, a rezervacije za srpanj i kolovoz još uvijek stoje, što je vrlo dobro”.

Najavila je da će sutra će biti puštena u ‘promet’ jedna aplikacija putem koje će svi gosti iz EU-a koji dolaze u Hrvatsku moći kod kuće ispuniti jedan upitnik s podacima gdje su rezervirali smještaj, svoje kontakt podatke, da bi ih se u slučaju negativne situacije epidemiolozi i policija u Hrvatskoj mogli pronaći.

“To je važno za veću sigurnost i doprinosi spašavanju turističke sezone u uvjetima javnozdravstvene krize”, ocijenila je Udovičić.

(Hina)

foto: pixabay (ilustracija)

Tagovi: domaća jela, hrana, Okusi hrvatske tradicije, projekt, promocija, tradicija, turističke zajednice, županije,

Više iz kategorije