Radionica je održana kao dio EFSA-ine kampanje Safe2Eat, s ciljem educiranja potrošača o sigurnom rukovanju hranom i smanjenju bacanja hrane
Mnoge od najvećih svjetskih tvrtki ne uspijevaju ispuniti svoje ciljeve u borbi protiv klimatskih promjena, pokazuje studija koja je obuhvatila 25 korporacija, prenio je BBC.
Tvrtke također rutinski pretjeruju ili pogrešno izvještavaju o svom napretku, kaže se u izvješću New Climate Institute.
Google, Amazon, Ikea, Apple i Nestle među onima su koji se ne uspijevaju promijeniti dovoljno brzo, navodi se u studiji.
Korporacije su pod pritiskom da smanje svoj utjecaj na okoliš jer sve više potrošača želi zelene proizvode.
Neke od tvrtki rekle su za BBC News da se ne slažu s nekim od metoda korištenih u izvješću i rekle su da su predane poduzimanju mjera za suzbijanje klimatskih promjena.
Analizirane tvrtke odgovorne su za pet posto globalnih emisija stakleničkih plinova, kaže se u izvješću – što znači da iako imaju ogroman ugljični otisak, imaju ogroman potencijal da vode u nastojanju da se ograniče klimatske promjene.
“Veće ubrzavanje ostvarenja korporativnih klimatskih obećanja, u kombinaciji s fragmentacijom pristupa, znači da je teže nego ikad napraviti razliku između stvarnog klimatskog vodstva i nepotkrijepljenog”, kaže se u studiji.
Autor studije Thomas Day rekao je za BBC News kako je njegov tim prvotno želio otkriti dobre prakse u korporativnom svijetu, ali su bili “iskreno iznenađeni i razočarani integritetom tvrtki”.
Amazon je u priopćenju napisao: “Postavili smo te ambiciozne ciljeve jer znamo da su klimatske promjene ozbiljan problem i da je potrebno djelovanje sada više nego ikad. Kao dio našeg cilja da do 2040. dosegnemo nultu neto stopu emisije ugljika, Amazon je na put napajanja naših operacija sa 100 posto obnovljivom energijom do 2025.”
Nestle je napisao: “Pozdravljamo preispitivanje naših postupaka i obveza u vezi s klimatskim promjenama. Međutim, izvješće New Climate Instituta ‘Corporate Climate Responsibility Monitor (CCRM)’ nema razumijevanja za naš pristup i sadrži značajne netočnosti.”
‘Corporate Climate Responsibility Monitor’ provele su neprofitne organizacije New Climate Institute i Carbon Market Watch.
Studijom su analizirane javno iznesene strategije poduzeća za smanjenje emisija stakleničkih plinova kako bi se dosegla nulta neto stopa emisije ugljika.
Nulta neto stopa, cilj koji znanstvenici kažu da svijet mora dostići do 2050. kako bi ograničio porast globalne temperature, znači da se ne povećava količina stakleničkih plinova u atmosferi.
Postizanje tog cilja znači smanjenje emisija što je više moguće, kao i uravnoteženje svih preostalih uklanjanjem ekvivalentne količine.
Tvrtke postavljaju svoje ciljeve. Na primjer, Google obećava da će biti bez ugljika do 2030., dok Ikea obećava da će biti “klimatski pozitivna” do 2030. godine.
Emisije stakleničkih plinova stvara sve od transporta robe do energije koja se koristi u tvornicama ili trgovinama. Ugljični otisak uzgoja usjeva ili sječe stabala također se računa.
Studija je svaku tvrtku ocijenila po “integritetu”.
Utvrđeno je da neke rade relativno dobro u smanjenju emisija, ali da bi se sve korporacije mogle poboljšati. Nitko nije dobio ocjenu “visoki integritet”.
Studija je analizirala čimbenike kao što su godišnje objavljivanje emisija, raščlambu izvora emisije i razumljivost predstavljanja informacija.
Zaključeno je da bi sveukupno postojeće strategije – ako se provedu – približile tvrtke cilju nulte neto stope za najviše 40 posto, a ne za 100 posto.
Samo tri od 25 tvrtki jasno su predane uklanjanju 90 posto emisija ugljika iz svojih proizvodnih i opskrbnih lanaca, kaže se. To su Maersk, Vodafone i Deutsche Telekom.
Veliki je problem i način na koji poduzeća govore o svojim klimatskim obećanjima, kaže studija. Postoji veliki jaz između onoga što tvrtke govore i stvarnosti, kaže Day i potrošačima će vjerojatno biti teško utvrditi istinu.
“Čak i tvrtke koje rade relativno dobro preuveličavaju svoje aktivnosti”.
Tvrtke koje su bile obuhvaćene studijom su Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL, E.On SE, JBS, Nestle, Novartis, Saint-Gobain i Unilever.
(Hina)
foto: unspalsh
Na sajmu se predstavilo gotovo 250 inovacija iz Hrvatske i svijeta. Predstavljene su inovacije iz Republike Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Republike Sjeverne Makedonije, SAD-a, Moldavije, Poljske, Turske, Irana i Kine
Na sajmu se predstavilo gotovo 250 inovacija iz Hrvatske i svijeta. Predstavljene su inovacije iz Republike Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Republike Sjeverne Makedonije, SAD-a, Moldavije, Poljske, Turske, Irana i Kine
Kroz “Sat za nas” naglasak se stavlja na kvalitetno provođenje vremena roditelja i djece, a upravo to su dobili kroz zabavnu potragu za blagom te druženje s poznatim olimpijcima:kama i paraolimpijcima:kama