Izlaganjem znanstvenih radova zaključeno je treće izdanje međunarodne znanstvene konferencije Communication Management Forum u organizaciji Edward Bernays University Collegea. Konferencija se ove godine bavila znanstvenim i stručnim pogledom na proces brendiranja, odnosno tražila se poveznica između komunikacije, turizma, nacionalne kulture i brenda koja može pozitivno utjecati na proces brendiranja, s referencom na proces brendiranja države. Konferencija je u dva dana okupila vodeće hrvatske i međunarodne komunikacijske stručnjake, gospodarstvenike i političare na raspravi o komunikaciji kao ključnom faktoru u uspostavljanju nacionalnog brenda te važnosti brendiranja Hrvatske.
Po prvi puta dodijeljene su i nagrade pojedincima za ukupan znanstveni doprinos odnosima s javnošću i komunikologiji. Znanstvene radove izložilo je 140 znanstvenika i stručnjaka iz odnosa s javnostima, medija, turizma, marketinga te srodnih znanstvenih disciplina.
Treće izdanje konferencije koja je okupila 250 sudionika otvorio je prof. dr. sc. Krishnamurthy Sriramesh, profesor odnosa s javnošću sa Sveučilišta u Coloradu koji je istaknuo da odnosi s javnošću ne znače samo komunikaciju ideja, već i interpretaciju kulture. Naglasio je kako su oni važan agent u procesu akulturacije i interpretacije te kako bismo bili uspješni u onome što radimo, moramo podići svijest o važnosti kulture i društvene vrijednosti.
Prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta, ujedno i voditeljica Radne skupine Predsjednice RH za kreiranje identiteta i brenda Hrvatska, predstavila je prisutnima rezultate dosadašnjeg rada Radne skupine i rezultate provedenih istraživanja u prvoj fazi rada te istaknula potrebu za osnivanjem tijela na razini Vlade RH koje će imati zadaću koordinirati sustavnu promociju Hrvatske. Osim toga, predstavila je i sedam područja na kojim će biti fokus u razvoju brenda Hrvatske te poseban naglasak stavila na ljude koji su glavni ambasadori svoje zemlje.
Uz to, prvoga dana Foruma održana su i dva okrugla stola. Na prvom okruglom stolu „Hrvatska 2020: izazovi presjedanja EU za međunarodno pozicioniranje“, uz prof. dr. sc. Dubravku Sinčić Ćorić, sudjelovali su potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih i europskih poslova Marija Pejčinović Burić, predstojnik Ureda predsjednika Vlade RH Zvonimir Frka-Petešić, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić te potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i EU Ivan Barbarić.
„Tridesetak događaja na najvišoj razini održat će se u Hrvatskoj. Paralelno s njima održat će se niz drugih događanja o kojima trenutno pregovaramo, ovisno o proračunu koji nam je na raspolaganju. Uobičajeni proračuni za predsjedanje kreću se od 50 do 130 milijuna eura, a mi ciljamo na potrošnju između 60 i 70 milijuna eura”, istaknula je Pejčinović Burić.
„Moramo razviti brend koji se razlikuje od zemalja koje su naši konkurenti i privlače slične investitore. Hrvatska je već poznata po znanju, inovacijama, prirodnim ljepotama, ali naš stil života, način razmišljanja, karakter naših ljudi također je nešto što nas čini različitima u odnosu na konkurentske zemlje. Zajedno s drugim institucijama sudjelovali smo i generirali zajednički sadržaj koji je naišao na pozitivne ocjene. Da slika Hrvatske bude sinkronizirana s obzirom na različitost poruka koje šaljemo, još nam nedostaje tijelo na razini Vlade RH“, rekla je Sinčić Ćorić.
„Dovoljno je vremena da učinimo sve što trebamo i kako trebamo. Odabran je vizualni identitet predsjedanja Europskom unijom koji će se predstaviti nekoliko mjeseci prije početka predsjedanja, a slogan se trenutno odabire”, istaknuo je Petešić.
„HTZ svoje aktivnosti provodi na temelju Strateškoga marketing plana, a sada pripremamo i novi koji će imati naglasak na brendiranju. Ne čekajući potrebu formalnoga koordinacijskog tijela, prepoznali smo važnost sinergije i turizma kroz druge sfere koje mogu pomoći brendiranju Hrvatske“, rekao je Staničić.
„Nama još uvijek nedostaje nešto što je ipak u političkoj sferi – moramo imati tijelo koje će sustavno raditi na brendiranju Hrvatske“, istaknuo je Barbarić.Drugi okrugli stol održan je pod nazivom „Percepcija Hrvatske u očima multinacionalnih kompanija“, a sudjelovali su predsjednik Uprave Tele2 Viktor Pavlinić, generalni direktor Ubera za JI Europu Davor Tremac te direktor Dukata Marek Warzywoda. Sudionici okrugloga stola složili su se da se Hrvatska ima čime pokazati pred svijetom te da je njeno tržište zanimljivo za kompanije kao što su Uber, Dukat i Tele2.
„Hrvatska je apsolutni best buy. Uber je to prepoznao još prije četiri godine. Nakon toga smo odlučili napraviti jednu naizgled malu investiciju i u Hrvatskoj smo lansirali Uber Boat. Za reputaciju Hrvatske na svjetskoj razini to je značilo sve. Vijest o dolasku Uber Boata bila je u 400 članaka vodećih svjetskih medija.“, izjavio je Davor Tremac iz Ubera.
Nagradu „Edward Bernays“, kojom se odaje priznanje istaknutim pojedincima za doprinos razvoju akademskih disciplina odnosa s javnošću i komunikologije dobili su prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčič sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta i aktualna predsjednica Hrvatske udruge za odnose s javnošću, izv. prof. dr. sc. Božo Skoko s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te prof. dr. sc. Dejan Verčič s Fakultete za družbene vede Sveučilišta u Ljubljani. Konferencija je po prvi put imala i studentsku sekciju u kojoj je 39 studenata s hrvatskih visokih učilišta izložilo 23 znanstvena rada. Najbolji studentski radovi nagrađeni su posebnom nagradom.
Organizator Communication Management Foruma 2019 je Edward Bernays University College, visoko učilište koje izvodi studijske programe iz komunikacija i turizma. Cilj ovog znanstvenog skupa je pružanje doprinosa razvoju hrvatske i međunarodne akademske znanosti na područjima komunikacijskog i turističkog menadžmenta. Forum su prepoznali i podržali Millenium promocija, Atlantic Grupa, Hrvatska turistička zajednica, Uber, HEP, Turistička zajednica Zagrebačke županije, Institut za turizam, Blitz-CineStar, magazin Brend kultura, Magis tim, Catering Kvatrić te Nextbike.
FOTO: MPR priopćenje