Site icon Zagreb danas

Komedija otvorila sezonu špijunskom parodijom “39 stepenica”

foto HINA/ Kazalište Komedija/ ik

Zagreb, 11.10.2018 - U okviru nove noæne scene Kazališta Komedija, Jazz&Cabaret klubu "Kontesa" premijerno je izvedena komedija Johna Buchana i Alfreda Hitchcocka "39 stepenica", u režiji Mara Jurage. na slici najavni plakat predstave. foto HINA/ Kazalište Komedija/ ik

Špijunska komedija “39 stepenica”, čijom je premijerom u režiji Marka Jurage na svojoj sceni Kontesa zagrebačko Gradsko kazalište Komedija u četvrtak otvorilo sezonu, zaigrana je posveta hitchcockovskom filmskom noiru uobličena u predstavu koja kombinira humoristično nasljeđe montypythonovaca, melodramu i fizičku komediju u parodičnoj avanturističkoj priči punoj klaunovskih obrata i zabavnih aluzija – piše Nacionalniportal.hr, prenoseći Hina-u.

Adaptacija romana škotskog romanopisca Johna Buchana iz 1915. i istoimena filma Alfreda Hitchcocka iz 1935., koja je britanskog glumca, komičara i dramatičara Patricka Barlowa učinila 2013. godine najizvođenijim autorom u SAD-u, “39 stepenica” svoju parodičnost temelji na konceptu prema kojemu četvero glumaca glumi paletu od tridesetak likova, često iskačući iz jednoga u drugi više puta unutar istoga prizora.

U priču nas uvodi Richard Hannay (Goran Malus), dokoni 37-godišnji zakleti neženja koji se pojavljuje u još četiri Buchanova romana kao neka vrsta akcijskog heroja početka prošloga stoljeća sa sklonošću upadanja u neugodne situacije. Godina je 1935. i on se iz Kanade tri mjeseca ranije vratio u ‘staru domovinu’, samo da bi otkrio kako tu za njega nema ničega – jedan mu se prijatelj zaposlio, drugi oženio, a trećeg je pojeo krokodil.

U kazalištu upozna špijunku Annabellu Schmidt (Jasna Palić Picukarić) koja ga moli da ju sakrije u svojem stanu, gdje mu prvo otkrije da je sigurnost zemlje u opasnosti i da to ima veze sa zagonetkom ’39 stepenica’, pa zatim biva misteriozno ubijena.

Sumnja odmah pada na Hannaya, čime počinje njegova bezglava jurnjava preko čitave Engleske do Škotske i natrag u potrazi za pravim ubojicom, koja uključuje neprekidno izmjenjivanje bijega i potjere sa susretima s čitavim nizom živopisnih osobnosti, koje Davor Svedružić i Saša Buneta glume s istinskom vještinom kretanja od urnebesno smiješnog, preko grotesknog, do komično ozbiljnog i natrag u jednome dahu.

Svi su likovi karikirano tipski, pa je tako Hannay atraktivan muškarac čiji se svaki susret s nekom novom ženom (koje sve utjelovljuje Palić Picukarić) pretvara u trenutak melodramatične romantike. Ključ čitavoga komada je u glumačkim interpretacijama ne samo likova već i radnje, u scenama pantomime u stilu nijemog filma kao što je jurnjava po krovu vlaka ili chaplinovsko bježanje dvoje ljudi povezanih lisičinama kroz nepristupačnu prirodu, ili pak pentranje po ljestvama koje imitira penjanje po mostu.

Scenografija Tomislava Ruszkowskog potpuno je minimalistička a izmjenu scena i mjesta radnje simulira u kombinaciji s video projekcijama Dalibora Talajića u stilu detektivske noirovske grafičke tradicije u kojima se u svojoj standardnoj kameo praksi pojavljuje i sam Hitchcock. Jazzy film-noir glazba Anite Andreis odlično se uklapa u atmosferu male Komedijine scene jazz kluba Kontesa, a dio privlačnosti komada svakako je u režiranoj glumačkoj improvizaciji koja pretpostavlja uplitanje glumaca u tijek radnje.

Prilagodba je donekle neopredijeljena, ostajući u predratnoj Velikoj Britaniji uz ubačene elemente recentnog hrvatskog nacionalnog folklora, kao što su aluzije na pjesmu ‘Moja domovina’ ili uzvik ‘Oba su pala!’, što su možda suvišne intervencije u tekst pisan u vrhunskoj britanskoj dramskoj tradiciji.

Snaga produkcije svakako je Komedijin glumački četverolist koji, srljajući iz skeča u skeč u uvrnutoj kazališnoj igri razotkrivanja misterija enigme ’39 stepenica’, ostvaruje čitav niz izvedbenih vrhunaca u velikom broju uloga, ostavljajući dojam ansambl predstave prije nego komornoga komada s tri glumca i glumicom.

Foto: foto HINA/ Kazalište Komedija/ ik

Exit mobile version