Posjetitelje očekuje nezaboravan provod jer od 29. studenog pa tijekom cijelog prosinca blagdanska čarolija obuhvatit će tri poznate gradske lokacije
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) će do kraja rujna provoditi javnozdravstvenu kampanju Spolno zdravlje “Nema maženja bez paženja” kojom želi pojačati svijest građana, posebice mladih između 15 i 25 godina, o važnosti očuvanja i zaštite spolnog i reproduktivnog zdravlja.
U sklopu kampanje, tijekom ljetnih mjeseci, putem info panoa, svlačionica na plažama diljem Hrvatske i plakata u ljekarnama bit će prikazane preventivne poruke, stoji u priopćenju HZJZ-a.
Kampanja će obuhvatiti najatraktivnije plaže na Hvaru i Braču, Umagu, Splitu, Dubrovniku, Makarskoj, Crikvenici, Krku i drugim gradovima i otocima.
“Ljetni odmori vrlo su često razdoblja u kojima zanemarujemo rizik od slučajnih partnera i takozvane “zarazne šestorke”, u koju uključujemo najčešće spolno prenosive infekcije: HPV, mikoplazmu, ureaplazmu, herpes, klamidiju i gonoreju”, istaknuo je Davor Plažanin, voditelj podelementa Spolno zdravlje u sklopu elementa Zdravstveno obrazovanje projekta Živjeti zdravo.
Stoga mlade žele na na atraktivan i zanimljiv način pozvati na odgovoran spolni život i educirati o načinima prijenosa spolno prenosivih infekcija, kao i zaštite od njih.
Prema nizu istraživanja, u Hrvatskoj je prosječna dob stupanja u prvi spolni odnos u maloljetnoj dobi od 16 do 17 godina.
Zabrinjavajuće je što prema najnovijim podacima istraživanja HBSC (Health Behaviour in School-aged Children) provedenom na 15-godišnjacima, 23 posto dječaka i šest posto djevojčica izjavilo je da su imali spolni odnos, a od toga 60 posto dječaka i 50 posto djevojčica nije pri tome koristilo zaštitu.
Iz tog razloga, naglasak kampanje je na mladima koji su često suočeni sa zbunjujućim i proturječnim informacijama iz nepouzdanih izvora, stoga je od iznimne važnosti omogućiti im pristup točnim i provjerenim informacijama, navodi HZJZ.
(Hina)
foto: unsplash
Premda se uglavnom govori o temama kao što su zdravlje prostate i testira, glavni ciljevi Movember-a su edukacija muškaraca o važnosti brige o vlastitom zdravlju te poticanje na obavljanje redovitih pregleda