Institut za razvoj obrazovanja (IRO) organizira 20. EduFest, događaj koji mladima nudi odgovore na ključna pitanja o visokom obrazovanju i karijeri.
Srednjoškolka iz Zagreba na društvenim je mrežama podijelila svoje vrlo neugodno iskustvo iz ZET-ovog autobusa. Prema njezinim riječima, incident se dogodio u utorak ujutro na liniji 176 za Bistru.
Objavu prenosimo u cijelosti:
“Jutros smo, mojih 7 kolega i ja, imali vježbe u dječjoj bolnici u Bistri. Put do tamo je prošao bez problema. Također je bila i kontrola i svima su nam pregledane karte i svi smo ih uredno priložili i imali napunjene ili kupljene. Nakon vježbi, čekali smo na stanici bus 176 koji je trebao krenuti u 11:10, ali došao je od prilike 20 minuta prije. Da napomenem, nemam veze s time što radi vozač busa ili bilo koji drugi radnik u slobodnom vremenu između dolaska na stanicu i polaska. No, napomenut ću da je vozač, čije ime ne znam, uredno ‘legao’ na svoju stolicu i noge stavio na vrata. Ali napominjem, ako on to želi, njegova stvar. Mi smo još bili vani na stanici i u 11:00 smo se uputili prema busu. Nismo ni stigli izvaditi karte, a već je cijenjeni gospodin počeo vikati da “moramo cvikati karte jer on nije socijalna ustanova i njemu je toga više dosta”.
Svi smo uredno krenuli cvikati karte, na što su se naše karte na aparatu prikazale kao nevažeće. Naš nemar je to što nismo prije provjerili vrijedi li ta karta na toj zoni, ali smatram da nam je to mogao reći i on jer nismo nikada imali prije susret s takvom situacijom. Na to mi njemu govorimo da imamo svi napunjene pokaze, ali da očito nešto ne valja s aparatom. Na to on dodaje da sam ja “popišana i da je on stariji od mene da bi se njemu jedna balavica popišana bahatila” i “marš van”. Tada sam ga ja upitala je li stvarno misli da svih nas osam nema pokaz i uredno tako “ponosno“ ulazi u bus.
Tada smo mi rekli da ćemo svi kupiti karte. On nam je odbio prodati karte i rekao je “da ćemo sada čekati drugi bus jer on nije budala” . A tko god je putovao tom relacijom, zna koliko rijetko idu busevi i stvarno nismo bili u mogućnosti čekati drugi bus koji je išao za 40 minuta. Na to nam je zatvorio vrata i nije ih htio otvoriti. Vidno iznerviran je i dalje govorio ostalim putnicima unutra kako on “nije socijalna ustanova i da on takve popišance neće voziti”. Trudili smo mu se kroz zatvorena vrata objasniti da ćemo kupiti bilo koju kartu i da nema problema, samo da nas pusti unutra. Također, prijetio nam se i policijom, na što smo mi pristali da pozove i da ćemo tako riješiti problem. I izašao je na pola kabine i skoro pa fizički nasrnuo na nas. Na to se ustala djevojka, kojoj smo zaista zahvalni i pitala dotičnog gospodina “je l’ ga nije sram” i da će ona kupiti karte za 6 kuna za sve nas.
Na to je on rekao da on neće njoj prodati za nas karte. Na kraju je djevojka kupila karte za 10 kuna po njegovom naređenju. Tada je otvorio vrata i rekao da smo se sada “naučili pameti”. Dodatne psovke koje su nam upućene neću pisati. Ako je potrebno, naše karte se mogu provjeriti i redovito punjenje pokaza svakog od nas. Često se priča o švercanju i bezobraznim postupcima mladih kada ih uhvati kontrola, ali se ne priča o ovakvim situacijama, gdje možda nismo mi krivi za sve. Isto tako, moglo nam se na miran način objasniti da nam karte nisu valjane u toj zoni i mi bi kupili druge i poštedjeli sebe, a i druge putnike tolikog omalovažavanja i vrijeđanja. Mi, kao budući medicinski radnici, smatramo da imamo već dovoljno iskustva da znamo da ako ne možeš raditi s ljudima, da onda ni ne radiš. Zamolila bi Vas samo da uputite svoje radnike na neko mjesto gdje će liječiti svoje frustracije. Gospodin nije ničime bio iznerviran i isprovociran, ali kada se počeo na tako nekulturan i neprofesionalan način razgovarati s nama, nismo ni mi ostali suzdržani. I “popišani” jesmo, ali nismo toliki “balavci” da ne znamo osnovna pravila kulture, koje on očito ne zna. Znamo da ima stvarno nekulturnih ljudi, ali mi danas nismo bili takvi i nismo ničime ovo potaknuli ni zaslužili. Uostalom, imamo i svjedoke za ponašanje dotičnog gospodina. Ne očekujem nagradu za ovaj post, samo malo više razumijevanja i da takve situacije ne budu u porastu, nego da se nešto poduzme”, objavila je djevojka na stranicama ZET-a, uz priložen video.
Ponukana svojim dosadašnjim neugodnim iskustvima sa zetom, a i iskustvima svojih kolega i današnjeg iskustva koje je…
Objavljuje Petra Milašinčić u Utorak, 28. svibnja 2019.
Institut za razvoj obrazovanja (IRO) organizira 20. EduFest, događaj koji mladima nudi odgovore na ključna pitanja o visokom obrazovanju i karijeri.