Site icon Zagreb danas

Hrabri telefon svečano otvorio vrata novog Hrabrog centra

Hrabri telefon svečano je otvorio Hrabri centar u zagrebačkom naselju Dugave, u kojem će na površini od 500m² održavati brojne aktivnosti namijenjene djeci i njihovim roditeljima. U novoizgrađenom i uređenom centru nalazit će se prostorije za preventivan grupni i individualni rad s djecom, savjetovalište za djecu i roditelje, Hrabri telefon za djecu, Hrabri telefon za mame i tate, E-savjetovanje, kao i uredske prostorije iz kojih će se koordinirati brojni projekti i programi.

Hrabri telefon najviše je u javnosti poznat po besplatnoj savjetodavnoj liniji za djecu 116-111 te liniji 0800-0800 za roditelje, no uz njih provodi i više od 10 projekata te programa na nacionalnoj i međunarodnoj razini. U radu organizacije sudjeluje više od 180 volontera, a više od 27 godina, koliko postoji, usmjeren je na zaštitu interesa djece i mladih.

Otvorenju centra prethodilo je dugo i izazovno razdoblje gradnje, a ponajviše usklađivanja troškova gradnje s porastom cijena sirovina i usluga. Prilikom otvorenja, Hana Hrpka se posebno zahvalila brojnim tvrtkama i pojedincima koji su se uključili u donatorsku kampanju.

„Mi u Hrabrom telefonu znamo koju hrabrost dijete mora imati da podijeli svoj problem s odraslom osobom. Odlukom o gradnji Centra i mi smo se morali ohrabriti, ali i potražiti pomoć i podršku brojnih partnera. Bez velikog tima predanih ljudi i potpore iz Europskih fondova, građana, tvrtke Mplus i medijske kuće NovaTV to nikako ne bi bilo moguće. Zahvaljujem svima i pozivam djecu, roditelje i stručnjake da se uključe u brojne usluge i događanja koja se odmah planiraju u našem Hrabrom centru“, rekla je Hana Hrpka, prof. predsjednica Hrabrog telefona.

Hrabri telefon prati i odgovara na rastuće potrebe za prevencijom i širi opseg svojih aktivnosti kako bi mogao pomoći što većem broju djece, mladih i njihovim roditeljima. Veliki korak u radu učinio je prijavom na natječaj za bespovratna sredstva za projekte financirane iz europskih strukturnih i investicijskih fondova te u 2020. godini ostvaruje financijsku podršku za projekt “Novi početak – širenje socijalnih usluga Hrabrog telefona”, kojim se nabavlja zemljište te gradi i oprema novi objekt na području Grada Zagreba.

Jedan od partnera ovog projekta te rada Hrabrog telefona je i tvrtka Mplus, koja je rad ove organizacije podržala financijski, ali i pružanjem usluga pozivne kampanje, prema više od 20.000 donatora Hrabrog telefona.

„Izuzetno smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima naše suradnje te prilikom za pružanje podrške ovako vrijednoj i važnoj organizaciji. Mplus je podržao izgradnju novog centra Hrabrog telefona provedbom pozivne kampanje i direktnom donacijom. Ova kampanja omogućila je Hrabrom telefonu uspostavu sustava za donacije građana, stvaranje prve baze donatora te postavljanje temelja za buduće aktivnosti prikupljanja sredstava. Veseli nas da smo tako uz donaciju sredstava uspješno potaknuli druge ljude i organizacije na podršku Hrabrom telefonu, a u planu su daljnje aktivnosti i proširenje suradnje“, rekla je Bruna Kostelac Košir, izvršna direktorica za ljudske resurse Mplusa.

Usluge Hrabrog telefona namijenjene su djeci i mladima bez odgovarajuće roditeljske skrbi, djeci i mladima s problemima u ponašanju, žrtvama obiteljskog nasilja, trudnicama i roditeljima s djecom do godine dana, kao i članovima njihovih obitelji ili udomiteljskih obitelji. Liniju mogu nazvati djeca, mladi i roditelji, a dostupna je od ponedjeljka do petka od 9 do 20 sati. Osim telefonski, Hrabri telefon možete kontaktirati i putem e-maila, chata, foruma ili Facebooka. 

O Hrabrom telefonu:

U prvoj polovici 2024. godine, savjetodavne linije Hrabrog telefona zaprimile su ukupno 2062 upita od strane djece, roditelja i drugih osoba zabrinutih za dobrobit djece u njihovoj okolini.

Upiti su se najčešće odnosili na odnose u obitelji (pretežito između djece i roditelja te pitanja u vezi razvoda) i mentalno zdravlje djece i mladih, pri čemu je 99 upita na temu suicidalnosti i 70 na temu samoozljeđivanja. To znači da se u prvih 6 mjeseci ove godine na savjetodavnim linijama o samoubojstvu u prosjeku razgovaralo gotovo svaki dan, a o samoozljeđivanju svaki drugi. Velik broj poziva vezanih za suicidalnost i samoozljeđivanje zabrinjava i postavlja pitanje stanja mentalnog zdravlja i dobrobiti djece i tinejdžera u Hrvatskoj te potrebe za još snažniji pristup prevenciji pojave ovih problema.

Exit mobile version