[FOTO] B2Run, najaktivnije afterwork druženje u Hrvatskoj, u rujnu stiže i u Zagreb

Zaposlenike čeka jedno nezaboravno popodne o kojem će se pričati do nove sezone 2025. kada se obilježava desetu obljetnicu od pokretanja događaja u zagrebačkom Maksimiru

  • Zagreb
  • Objavljeno 01.08.2024
  • Piše: Danilo Maričević

Kroz različite se aktivnosti organizacije danas trude doprinositi stvaranju radnog okruženja koje potiče osjećaj pripadnosti i podrške među svim članovima tima. Mogli bismo reći kako su pripadnost, osnosno belonging i blagostanje, odnosno wellbeing isprepleteni i jedno bez drugog ne ide. Oba su ključna za stvaranje pozitivne radne kulture te poticanje uspjeha, produktivnosti i zadovoljstva. Kako se tu uklapa B2Run otkrivaju Dijana Vetturelli, idejna začetnica serije B2Run druženja zaposlenika u Hrvatskoj i Ana Barčot, voditeljica odnosa s javnošću.

Dijana, wellbeing je tema u poslovnim krugovima već nekoliko godina. No, jesu li tvrtke doskočile uklapanju wellbeinga u svakodnevicu ili ga koriste samo kao moćan buzzword?

Kompanije diljem svijeta ulažu velike napore u aktivnosti podrške mentalnog zdravlja svojih zaposlenika. Ponekad ih nazivaju “wellbeing aktivnostima”, aktivnostima za “jačanje psihološke otpornosti” ili izgradnje “psihološkog imuniteta”. U posebnim situacijama, takva je podrška iznimno bitna kao npr. tijekom nenadanih kriznih situacija, poput elementarnih nepogoda, ratova ili tijekom nedavne pandemije. Sve su to situacije kada je bitno odagnati stres i omogućiti funkcionalnost kako na osobnoj tako i na poslovnoj razini. Osobno pozdravljam svaku inicijativu koja je osmišljena, ponuđena ili provedena u navedenim okolnostima.

Ironično je pak kada kompanije wellbeing aktivnosti osmišljavaju i nude kao rješenje za suzbijanje svakodnevnog stresa u radnom okruženju. Na taj način šalju dvije zabrinjavajuće poruke. Prva je, kako je stres na poslu normalna pojava i drugo, da se problem krije na individualnoj razini. Naime, rastući trend stresa na radnom mjestu prisutan je već nekoliko desetljeća i umjesto da kompanije krenu u potragu za uzrokom na razini organizacijskih struktura, pravila i praksi koji nisu primjereni ljudskoj prirodi i dinamičnim tržištima, troše milijarde dolara na liječenje simptoma na individualnoj razini psihologizirajući stres i šaljući poruku kako je problem u čovjeku. Što mislite što bi se dogodilo kada bi stres promatrali kao pametnu reakciju koja otkriva besmislenost, nerelevantnost i neusklađenost kompanijskih procesa i djelovanja? Ne bi li wellbeing postao moćan i opasan buzzword koji odvraća pažnju od ozbiljnih organizacijskih problema?

Kako se osjećaj pripadnosti može koristiti kao motivacijski alat za sudjelovanje u B2Run-u, ali i u postizanju osobnih ciljeva te onih u poslovnome okruženju?

Mi smo socijalna bića, što znači da nam je za dobrobit potrebna komunikacija i interakcija s drugim ljudima, potreban nam je osjećaj pripadnosti. Riječ je o osnovnoj ljudskoj potrebi, a uzmemo li obzir da se osjećaj usamljenosti danas navodi kao veći uzrok smrti od pušenja i bolesti srca, svaki poslodavac bi si ozbiljno trebao postaviti pitanje što u organizaciji sprječava osjećaj pripadnosti. Znam da mnoge mobilne aplikacije ili team building aktivnosti obećavaju stvaranje bolje organizacijske kulture, no smatram to neozbiljnim kako od ponuđača tako i od kompanijskih ljudi koji u to vjeruju. U tom kontekstu, niti B2Run nema snagu rješavanja organizacijskih problema, ali je definitvno platforma koja može pokrenuti neformalnu komunikaciju i barem na trenutak u opuštenoj atmosferi graditi osjećaj pripadnosti i biti prvi korak ka promjeni.

Kako je zapravo nastala ideja za B2Run Hrvatska i kako se događaj razvio od svog početka do danas? Kako će izgledati sezona 2024. u kratkim crtama?

Prije devet godina povodom 10. godišnjice postojanja kompanije razmišljali smo na koji ćemo ju način obilježiti, koja je alternativa klasičnom partijanju i što možemo ponuditi poslovnoj zajednici, a da bude vezano uz naše područje djelovanja u sklopu kojeg pomažemo kompanijama u transformacijskim procesima i utječemo na poboljšanje korporativne kulture. Imajući istovremeno u vidu da se poslodavci diljem svijeta susreću s pitanjima – kako povećati učinkovitost zaposlenika, pokrenuti međusobnu komunikaciju i izgraditi osjećaj zajedništva rješenje smo našli u nuđenju poticajne platforme koja će ih podržati u suočavanju s navedenim izazovima. VETTURELLI je aktivan upravo u B2B sektoru, pa se rodila ideja o aktivnom After Work druženju u vidu B2B RUN-a.

Tri godine kasnije, B2B RUN je postao dio svjetske serije poslovnih utrka B2Run i do danas u četiri hrvatska grada okuplja skoro 10.000 zaposlenika/ godišnje. Kada se malo odmaknem i B2Run promatram iz udaljenosti zaključila bih kako je to ujedno i najveća marketinška platforma u Hrvatskoj. Ne postoji niti jedno mjesto na kojem ćete vidjeti skoro 600 brendova na majicama tisuća i tisuća ljudi. Na svakom događaju neovisno bio on u Splitu, Rijeci, Osijeku ili Zagrebu, obavezno si uzmem posla sata vremena i prolazim kroz sudionike, promatram atmosferu i vizualni identitet timova. Plan je i ove godine zaposlenicima pružiti jedno nezaboravno popodne o kojem će se pričati do nove sezone 2025. kada ćemo obilježiti desetu obljetnicu od pokretanja događaja u zagrebačkom Maksimiru.

 Ana, postoji niz aktivnosti koje u tvrtkama koje sudjeluju prethode B2Run sezoni: poput timskih treninga, osmišljavanja slogana i naziva timova? To im je prilika za fizičku aktivnost i opuštanje, ali i motiviranje kolega da se aktivno uključe u nešto što je izazovno i zabavno.

Uzbuđenje u tvrtkama među kolegama:icama koji sudjeluju na B2Runu širi se već mjesec-dva-tri prije samog događaja. Zaposlenici imaju zajedničku izvanposlovnu temu, priča se o pripremama, dogovaraju zajednički treninzi, smišljaju slogani na majicama, ‘skenira’ se konkurencija, nagovara ostale kolege:ice da se pridruže. Tijekom godine nam se javljaju mnogi kapetani:ice timova opisujući B2Run groznicu koja se širi kroz uredske prostore i koja svoju kulminaciju doživi na «taj» četvrtak popodne. Prije nekoliko godina smo na Twitteru, a današnjem X-u otkrili jedan tweet koji kaže: «Jel’ moja firma jedina radila u Zg dok su ovi drugi trčali #b2brun». Mislim da je autor tog tweeta najslikovitije opisao euforiju oko B2Runa koja počinje mjesecima prije B2Runa.

 Možete li s nama podijeliti neke najznačajnije priče ili iskustva sudionika koje su se istaknule tijekom proteklih izdanja B2Run-a?

U posljednjih devet godina, otkako je održan prvi B2Run, imali smo priliku čuti brojne priče i iskustva koja su nam kao organizaciji davala vjetar u leđa u daljnjem razvoju projekta. U akciji koju smo proveli unutar zajednice u 2023., zaprimili smo preko 120 mailova u kojima su trkači morali u nekolko rečenica obrazložiti zašto njihov kapetan:ica zaslužuje titulu najboljeg. Čitajući sve te prijave, uvidjeli smo koliko su naši kapetani:ice poštovani unutar vlastitih timova, ali i na koje sve kreativne načine motiviraju kolege na B2Run druženje. Završila bih svoj odgovor s citatom sudionika iz spomenute akcije.

,, Predanost našeg kapetana, njegova upornost i motivacijski duh ne samo da podižu standard u našem trkačkom timu, već stvaraju atmosferu u kojoj svaki član tima osjeća da je dio nečega posebnog. Đivo nije samo kapetan na stazi, već i vođa koji svojim primjerom pokazuje da istinski uspjeh dolazi iz srca strasti i zajedništva.’’ – član tima Školska knjiga.

Nakon rekordnih brojki sudionika u Splitu, Rijeci i Osijeku, B2Run stiže i u Zagreb, na Jarun, 12.9. a prijave su moguće na ovom linku.

Tagovi: Ana Barčot, B2Run, Dijana Vetturelli, wellbeing,

Više iz kategorije