U okviru projekta nastala je i stranica Fakta Politika, na kojoj studenti i studentice objavljuju članke provjerenih tvrdnji, uz mentorstvo svojih profesorica i profesora
Na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI) u međunarodnom se okruženju raspravljalo o vizijama za razvoj obrazovanja. „Vizija o tome što želimo postići u obrazovanju i znanosti danas je važnije nego ikad” – rekla je prof. dr. sc. Blaženka Divjak, voditeljica projekta
U Varaždinu, 5. prosinca 2025. – U Varaždinu je 4. i 5. prosinca 2025. godine održan početni i koordinacijski sastanak u sklopu novog Erasmus+ projekta SAILeR. Projekt Streamlining AI in Learning Reimagination (SAILeR) treći je u nizu od tri koordinatorska Erasmus+ projekta pod vodstvom prof. Divjak. Projekt u ukupnom iznosu od 400.000 EUR FOI provodi od 2025. do 2028. godine, u suradnji s međunarodnim partnerima: Sveučilištem Goethe Frankfurt (Njemačka), Sveučilištem Oulu (Finska), Sveučilištem Groningen (Nizozemska) i Otvorenim sveučilištem Katalonija (Španjolska). Projektom će se kroz različite aktivnosti angažirati 1000 nastavnika diljem Europe i svijeta.
Projekt predstavlja nastavak međunarodne suradnje koja je doprinijela razvoju FOI-jevog inovativnog i međunarodno prepoznatog alata za dizajn učenja: Balanced Design Planning – BDP (learning-design.eu), koji trenutno koristi gotovo 3000 korisnika diljem svijeta. SAILeR nastoji sagledati dizajn učenja iz nove perspektive, polazeći od vizije nastavnika vezane uz kolegij ili studijski program. Naglasak stavlja na vodeću ulogu nastavnika kao donositelja pedagoških odluka, koji pritom ima podršku alata za dizajn učenja, analitike učenja i umjetne inteligencije.
Na sastanku je, uz predstavljanje projekta, međunarodni projektni tim započeo s aktivnostima vezanim uz približavanje dizajna učenja nastavnicima pružanjem okoline za razvoj vodeće vizije dizajna učenja u sklopu BDP alata.
“Vizija učenja podrazumijeva istraživanje budućih potreba (koliko nam je to moguće), poznavanje studentske populacije kojoj predajemo (koliko je moguće), korištenje tehnologije (gdje je opravdano), ali i suradnju s kolegama diljem Europe i svijeta” – rekla je prof. Divjak, voditeljica projekta.
Projekt SAILeR jedini je projekt Sveučilišta u Zagrebu odabran za financiranje slijedom ovogodišnjeg Erasmus+ poziva za suradnička partnerstva u visokom obrazovanju, u kojem je prolaznost projekata bila niža od 10%.