ZET će u narednih 15 godina upravljati Žičarom Sljeme i na sebe će preuzeti financiranje, odlučila je u četvrtak Skupština Grada Zagreba, s s 25 glasova za, 12 protiv i četiri suzdržana.
Na ovaj apsurd u raspravi je ukazala zastupnica oporbenog GLAS-a, Anka Mrak Taritaš.
“Kojom žičarom će to ZET upravljati kad žičare nema? Zakon o žičarama u članku 8. kaže da su vlasnik, investitor ili koncesionar dužni upravljati njome. Mi žičaru nemamo. Čime će to sad upravljati kad žičare nema? Ovo na dnevni red može doći kad žičara bude gotova”, upozorila je Mrak Taritaš, inače bivša ministrica graditeljstva.
Na loše poslovanje ZET-a koji će se sad i kreditno zadužiti, ukazao je HNS – ov Tomislav Stojak.
“Od više od 500 milijuna kuna, plaćeno je oko 120 za opremu. Kako će se namaknuti novac, nikad nitko nije rekao iako je jasno da nakon ove odluke ide kreditno zaduženje ZET-a u visini od 350 – 370 milijuna kuna, jer je već osnovano povjerenstvo. Što ovo kreditno zaduženje znači za ZET i za njihove radnike? Znamo kako posluje ZET, a posluje kao gubitaš. Radi se o firmi koja u 15 godina nije napravila nijedan metar nove tramvajske pruge’, naveo je Stojak.
SDP-ov Matej Mišić je u raspravi upozorio na problematiku dizanja kredita za financiranje projekata, samo je za rotor novac povučen iz EU fondova, istaknuo je.
‘Praksa Grada je takva da se svi projekti financiraju putem kredita, tako zadnjih nekoliko godina Zagreb diže kredite od 250 milijuna kuna za kapitalne projekte’, kazao je Mišić.
Dok su zastupnici upozoravali na ove probleme, Bandićev koalicijski partner, HDZ, samo je šutio, no ZET-ovo upravljanje žičarom na koncu je izglasano. Unatoč tome, oporbeni zastupnici na svoja pitanja odgovore nisu dobili.
Foto: Fah