Iako je prošlo više od 25 godina od početka rada ove grupe, njihova popularnost ne popušta. U Zagreb dolaze u sklopu promocije njihovog posljednjeg, dvanaestog studijskog albuma koji je pod nazivom "Bosa Mara" objavljen prošle godine
Predstava “Blue Moon” premijerno postavljena u nedjelju u zagrebačkom Satiričkom kazalištu Kerempuh u režiji Borisa Liješevića, glumački je majstorski oblikovana posveta svijetu i protagonistima istoimena romana Damira Karakaša koja izvanrednim intelektualnim humorom savršeno precizno secira razdoblje kasnih 1980-ih na našim prostorima, u komadu koji će se sasvim sigurno pokazati jednim od najvećih hitova kazališne sezone – piše Nacionalniportal.hr, prenoseći Hina-u.
Karakašev dijelom autobiografski roman iz 2014., u kojemu je glavni lik autorov alter ego, fanatični rockabilly iz ličke provincije i propali zagrebački student Čarli, Liješević je nepretencioznom redateljskom rukom zaogrnuo crnohumornim kazališnim ruhom prepunim istinskih glumačkih bravura Kerempuhova ansambla, koji je Karakaševo autentično svjedočanstvo jednoga vremena pretvorio u teatarsko slavlje humora i književnosti.
Čarli (Rakan Rushaidat) stanuje u studentskom domu kod Džamije, popularnoj Moši, preživljava radeći povremene studentske poslove, budući da mu otac već odavno ne šalje novac, a vrijeme provodi u besciljnom tumaranju gradom. Jedini mu je prijatelj Džimi (Filip Detelić), s kojim dijeli dobro i zlo i izlazi u klub Kulušić, gdje je petak rezerviran za rockabilly večer, kada glazbu u programu “Blue Moon” pušta Tomo Ricov.
Taj autentični podatak iz biografije Zagreba Karakaš miješa s osobnom biografijom svojeg glavnog protagonista, opterećenom traumatičnim obiteljskim nasljeđem obilježenim odnosom s nasilnim ocem, nemilosrdnom zaostalom sredinom iz koje je potekao, te obiteljskom ali i seoskom ustaškom prošlošću.
Protutežu toj ‘provincijskoj’ zaostavštini Čarli nalazi u Eli (Mirela Videk Hranjec), urbanoj zagrebačkoj djevojci s kojom započinje ozbiljnu vezu, sve dok ih oboje, kao i sve ostale protagoniste te tople ljudske drame, ne zatekne predratno stanje koje na ulice ponovno pripušta ljude u crnom iz Čarlijevih dječjih noćnih mora.
Karakaševu intimnu ispovijest koja neprekidno prostorno i vremenski meandrira Liješević je, uz pomoć dramaturginje Dine Vukelić i samog autora, pretvorio u kazališnu slagalicu sastavljenu od niza bešavno povezanih kratkih scena u kojima Čarli služi kao ljepilo između prošlosti i sadašnjosti, trenutne realnosti i sjećanja, grada i sela.
Rakan Rushaidat kao Čarli napravio je fantastično uvjerljivu, istinski životnu i kompleksnu ulogu u kojoj izmjenjujući erupcije duhovitosti i tragične rezignacije uspijeva publiku u istoj sceni nasmijati do suza i potresti do temelja. No, tkivo organizma predstave jednako ovisi o svim ostalim likovima, oživljenim u izvrsnoj glumačkoj igri čitavoga ansambla, koji još čine Jerko Marčić, Branka Trlin, Vilim Matula i Marko Makovičić.
Otvarajući predstavu izravnim Čarlijevim i Džimijevim obraćanjem publici s ‘kratkim tečajem’ o nastanku zagrebačke rockabilly kulture autorski je tim stavio ispovjedni ton romana u funkciju dokumentarističkoga teatra, nadograđenog skečevima prizora iz života, uz pridodanu dimenziju onodobnih glazbenih standarda po izboru Jurice Pađena.
Brutalno iskrena Karakaševa proza puna je neprikrivenog crnog humora koji dramatične istine – osobne, povijesne – čini probavljivima, dok istodobno služi kao neugodan podsjetnik na nezgodnu naviku prošlosti da se ponavlja. Priča u čijim su temeljima partizani i ustaše zapravo je univerzalna priča o mržnji i podjelama, kojoj osobna perspektiva protagonista daje ljudsku dimenziju.
Istodobno smiješni i tragični, rezignirani i puni života, buntovni i željni pripadanja, Karakaševi su junaci u Kerempuhovu “Blue Moonu” oživjeli snažno i uvjerljivo u hit-predstavi koja teške teme s lakoćom uspijeva iznijeti na krilima punokrvnog humora.
foto HINA/ Kerempuh/ Ivan Posavec/ gv
Iako je prošlo više od 25 godina od početka rada ove grupe, njihova popularnost ne popušta. U Zagreb dolaze u sklopu promocije njihovog posljednjeg, dvanaestog studijskog albuma koji je pod nazivom "Bosa Mara" objavljen prošle godine
Ovaj koncert bit će pravi glazbeni hommage Zagrebu, gradu koji je inspirirao mnoge umjetnike kroz povijest, a koji je svojim šarmom i kulturnim bogatstvom oplemenio brojne putnike namjernike i goste