Weekend je odavno prestao biti samo festival. Danas je to platforma koja iz godine u godinu raste jer publika, industrija i vrijeme u kojem živimo traže više - više znanja, više inspiracije, više prilika za povezivanje
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) objavio je da Europska agencija za lijekove (EMA) i Europski centar za kontrolu i prevenciju bolesti (ECDC) podržavaju primjenu treće (booster) doze tri do šest mjeseci nakon primarnog cijepljenja.
Dok je trenutna preporuka davati booster dozu nakon šest mjeseci, dostupni podaci idu u korist sigurne i učinkovite primjene booster doze već tri mjeseca nakon cijepljenja. EMA i ECDC stoga pozivaju građane EU-a da se u potpunosti cijepe i da se pridržavaju preporuka vezanih uz docjepljivanje, odnosno primjenu booster doze, navodi HZJZ.
EMA i ECDC također podržavaju kombiniranje različitih vrsta cjepiva protiv covida-19. Pristup kombiniranja cjepiva može se primijeniti kod inicijalnog cijepljenja, kao i kod docjepljivanja booster dozom.
U sve većem broju kliničkih ispitivanja, koja su potkrijepljena dokazima iz kliničke prakse, razmotrena je mogućnost primjene dvaju različitih cjepiva protiv covida-19, i to kao prve i druge doze u sklopu primarnog cijepljenja, kao i kod booster doze tri do šest mjeseci nakon primarnog cijepljenja (heterologno docjepljivanje).
Dok su u tijeku ispitivanja kojima će se prikupiti više podataka o dugoročnoj sigurnosti, trajanju imuniteta i djelotvornosti, heterologni način cijepljenja može nadležnim nacionalnim tijelima omogućiti veću fleksibilnost u opcijama cijepljenja u slučaju da određeno cjepivo nije dostupno.
Podaci pokazuju da su stope hospitalizacija i fatalnih ishoda i dalje najniže u državama članicama s najvišim stopama procijepljenosti.
U EU-u su trenutno odobrena četiri cjepiva, dva mRNA cjepiva Comirnaty (Pfizerovo) i Spikevax (Modernino) te adenovirusna vektorska cjepiva Vaxzevria (AstraZenecino) i COVID-19 Vaccine Janssen; prva tri cjepiva kod inicijalnog cijepljenja primjenjuju se u dvije doze, a posljednje je odobreno za primjenu u jednoj dozi.
(Hina)
foto: unsplash
Weekend je odavno prestao biti samo festival. Danas je to platforma koja iz godine u godinu raste jer publika, industrija i vrijeme u kojem živimo traže više - više znanja, više inspiracije, više prilika za povezivanje
Uz predavanja, program uključuje i dva stručna izleta. Polaznici će posjetiti Hrvatski radijski forum, gdje će se upoznati s radom i organizacijom radijskih medija, a potom i Cinestar Cinemas, gdje će imati priliku saznati više o poslovanju jedne od vodećih kino-mreža u regiji