"Predlažemo joj da počne već jednom isplaćivati obećana obeštećenja slavonskim svinjogojcima pogođenima bolešću koja se mogla spriječiti ili barem bolje kontrolirati", kaže SDP
Prošli tjedan je UGP provodio ankete među svojim članstvom na teme aktivacije u izbornim procesima. Došli su do zanimljivih rezultata koji pokazuju kako poduzetnici postaju sila koja ne može biti zanemarena u svim izborima koji slijede.
Nekoliko tjedana nas dijeli od novih parlamentarnih izbora. UGP je otpočetka govorio, isto što i misli i veliki dio poduzetnika, da su izbori raspisani prerano te da su se političke strukture usmjerile na njih, umjesto na rješavanje jedne od najvećih svjetskih zdravstveno-ekonomskih kriza. Razvidno je da su političari ponovno gledali samo svoje interese i kalkulirali što se njima najviše isplati, umjesto da su pokazali državnički potencijal i bavili se pitanjima od općeg društvenog značaja, za što su dobili mandat i za što su plaćeni.
Mnogi podaci ukazuju na to da se poduzetnici (pogotovo mikro, mali i srednji te samozaposleni i obrtnici, kojih je najviše u UGP-u) kao skupina bude, i da postaju svjesniji svog neiskorištenog potencijala, koji počinju fokusirati na opću dobrobit društva.
Koliko je klima u Hrvatskoj (anti)poduzetnička? Gotovo 90% smatra da je klima jako antipoduzetnička i da se poduzetnike obeshrabruje. Na taj broj dolazi još gotovo 8% koji smatraju da je donekle antipoduzetnička klima i da im se otežava rad. Vrijedi istaknuti da nitko nije smatrao da je klima u Hrvatskoj za poduzetnike jako dobra.
Hoćete li na predstojećim izborima dati preferencijalni glas poduzetnicima koji budu na listama? Odgovori su bili dosta jasni: 84% je odgovorilo da će dati glas poduzetnicima koji budu na listama. Samo 7% je odgovorilo da im to nije važno, a vrlo zanimljivo, samo 2,6% je reklo da neće izaći na izbore.
Jeste li se spremni pojaviti na izbornim listama neke od stranaka? Preko 46% je dalo očekivan odgovor – Ne, politici niti blizu. Da razumiju i cijene trud onih koji se jesu upustili u tu avanturu ima 37%, oni odgovaraju s: Ja osobno ne, ali podržavam one koji imaju hrabrost ući u političku arenu. I vrlo zanimljivo, vjerujemo više nego ikada do sada – čak 13% ispitanika kaže da razmišljaju o takvoj opciji ili da bi se politički aktivirali ako bi pronašli pravu opciju.
Iako je UGP više puta jasno rekao kako ne želi ulaziti u politiku niti se stranački organizirati, upravo zbog toga detaljno prati i predizborna obećanje i izjave svih aktivnih dionika. U predizborno vrijeme, kao i svaki put do sada, stranke su se olako počele nabacivati raznim brojevima i planovima, kao što su broj novih radnih mjesta ili povećanje minimalnih plaća, pokazujući da ih ne zanima, a očito ni ne razumiju ekonomski kontekst, nego pokušavaju skupiti jeftine političke bodove.
Mislite li da je trenutno vladajuća koalicija ispunila sva svoja (stara) predizborna obećanja? Odgovori su jasni, preko 90% smatra da nisu ispunili ništa, a samo 5% blagonaklono kaže da su ispunili koliko su mogli. Preko 2% misli da netko tko se usudi davati takve izjave treba odmah biti diskvalificiran iz daljnje rasprave.
Koliko vjerujete da će koalicija Restart (SDP i ostali), ispuniti svoja predizborna obećanja? Odgovori su slični kao i u prethodnom pitanju: skoro 75% kaže – kao i do sada, sve puste priče. Uz njih joj 16% dobro pamti pa kaže * imali su priliku i nisu je iskoristili. A samo 4% vjeruje da možda nešto promijene.
I time zatvaramo krug. Od poduzetnika, preko 90% ne vjeruje ni u vladajuće ni u oporbene stranke. S druge strane, do sada su bili prilično aktivno glasačko tijelo, a sada su dodatno motivirani, pritisnuti kriznom situacijom i borbom za opstanak, pa čak i oni koji su do sada ostajali pasivni će na ove izbore izaći. Motiv je, osim kratkoročno katastrofalne situacije, i srednjoročni cilj da se promijeni neizdrživa antipoduzetnička klima u zemlji kroz promjene koje zahtjeva UGP.
Vrijeme je da više poduzetnika uđe u Sabor i da se ondje glasnije čuje njihov glas. Želju za više poduzetnika prati i sve veći broj onih koji su se spremni kandidirati, ali i stvaranje nove razine svijesti u privatnom sektoru, zbog koje će svi više cijeniti one poduzetnike koji uđu u politiku i ostave po strani projekte i firme kojima su nerijetko posvetili čitav svoj život. Na ovim izborima će svi imati i dodatni kompas u vidu UGP Pledgea i povratne informacije od svih stranaka na naše vrlo logične i jasne zahtjeve koji su nužni da se dogode promjene za Hrvatsku 2.0.
“Vrijeme je da poduzetnici postanu još aktivniji politički akteri i konačno se izbore za mogućnost normalnog poslovanja i pozitivnu poslovnu klimu. Dosta su šutjeli i bili razjedinjeni zbog raznih ideoloških rasprava, koje su sada ipak pale u drugi plan. S obzirom na njihovu brojnost mogli bi biti presudan faktor na ovim i svim idućim izborima ako nastave ujedinjeno nastupati.” rekao je Aco Momčilović, autor anketa, psiholog i HR stručnjak udruge Glas poduzetnika.
Ako želimo pobjeći sa začelja Europe na kojem smo po mnogim pokazateljima, buđenje poduzetnika, njihovo povezivanje i zajednička politička akcija, mora i može biti sve jača i sve više presudna sa svakim novim izborima. Nakon parlamentarnih, gdje će se vrlo brzo vidjeti tko je stvarno podržavao UGP zahtjeve, a tko samo na papiru, dolaze jednako važni, ako ne i važniji lokalni izbori, na kojima će biti prilike brzo nagraditi i kazniti prema zaslugama. U svakome slučaju jedno je jasno, kanalizirani kroz aktivnosti udruge Glas poduzetnika, poduzetnici i njihovi zaposlenici se okupljaju i konkretiziraju svoje stavove i postaju sila koja ne može biti zanemarena!
foto: pixabay
Svinjogojcima nije pruženo objašnjenje zašto su za zonu zaštite i zonu nadziranja određene iste mjere. Svinjogojci se pitaju, kad se već radi na smanjenju populacije svinja kako bi se zaustavilo širenje virusa, zašto se ne dozvoli ili naredi klanje za vlastite potrebe nakon kliničkog pregleda od strane veterinara u zoni nadziranja?